НОВИНИ


MIT РАЗРАБОТИ СОЦИАЛНА ИГРА, В КОЯТО ЩЕ СЕ КОНТРОЛИРА ЧОВЕШКО СЪЩЕСТВО
30.10.2018

Концепция за Avantgarde / Unsplash

Медийната лаборатория в Масачузетския технологичен институт (MIT) ще позволи на неограничен кръг от хора да контролират действията на един човек чрез интернет.
 

Потребителите в рамките на социалния експеримент BeeMe ще работят съвместно, за да победят в игра злото AI, съобщава Business Insider.

Може би най-страшното събитие, което може да посетите този Хелоуин, ще бъде масов онлайн социален експеримент, организиран от изследователи от Масачузетския технологичен институт, учебно заведение известно с това, че тук са едни от най-добрите инженери, програмисти и учени в света.

Сега изследователите от MIT решиха да проверят дали колективният разум може успешно да се справи с изпълнението на творческата задача с почти пълна свобода на действие. Като част от игрови социален експеримент, насрочен не случайно за Хелоуин, на потребителите на интернет се предлага да упражнят колективен контрол върху един човек (това е специално обучен актьор, чиято самоличност не се разкрива), чиито действия всеки може да проследи.

Вечерта на Хелоуин на адрес beeme.online потребителите ще могат да изпращат разнообразни команди (с изключение на такива, които нарушават законите или моралните норми) и ще гласуват за вече предложените действия, за да изберат заедно следващото.

Илюстрация от уеб сайта на BeeMe, социален експеримент на MIT Media Lab.

Според сюжета на играта зъл изкуствен интелект, наречен Zookd, е попаднал в интернет и главният герой трябва да го спре.

"В нощта на Хелоуин в 23:00 ET (5 часа сутринта българско време), актьорът ще се откаже от свободната си воля и ще позволи на интернет потребителите да контролират всяко свое действие", обяснява Николо Песцетели (Niccolò Pescetelli), който изучава колективната интелигентност в MIT Media Lab, за Business Insider.

"Събитието ще следва историята на зъл AI на име Zookd, който случайно е бил освободен онлайн. Потребителите на интернет ще трябва да се координират и заедно да помогнат на актьора (също герой в историята) да победи. Ако се провалят, последствията могат да бъдат катастрофални", добавя Песцетели.

Сцена от трейлър за BeeMe. BeeMee/MIT Media Lab

Смисълът на играта

Проектът BeeMe тихомълком излезе в публичното пространство през май 2018 г., когато се присъедини към Twitter като @beeme_mit.

Туитовете, публикувани от профила, показват част от еволюцията на проекта.

Един от постовете цитира философа Маршал Маклуън (Marshall McLuhan), описван като "баща на комуникациите и медиите и пророк на информационната ера". Той пише през 1964 г., че "медията е посланието", което означава, че всеки нов начин за общуване влияе върху това, което казваме, как го казваме и в крайна сметка какво мислим.

Споменават се и други визионери, включително психолога Карл Юнгсоциологът Емил Дюркем и Чарлз Дарвин.

"В дългогодишната история на човечеството (и животински вид), тези, които се научили да сътрудничат и импровизират най-ефективно, побеждават", туитва BeeMe през август, цитирайки Дарвин (и вероятно като съвет за това как да спечелите играта).

Потребителите на интернет ще трябва да действат колективно като "кошер", за да напредват в играта. От тук е произходът на думата "пчела" (Bee) в името на проекта.

Независимо от това, че играта се провежда на Хелоуин като нещо, което е на пръв поглед забавно, тя ще разкрие някои скрити истини за нас и нашето дигитално общество.

И урокът ще бъде вероятно, че ако човечеството действа солидарно, може да се спаси, в противен случай ще се провали в драматичен хаос.


 

 

 
източник: nauka.offnews.bg

 


 
679409